П`ятниця
29.03.2024
10:27
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту

Конкурси та олімпіади
Стрічка новин Педпреси
Решетилівська гімназія імені І.Л. Олійника
РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ З УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ П’ЯТИКЛАСНИКІВ ДО НОВИХ УМОВ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
1 вересня. Початок нового навчального року. Для багатьох учнів та їх батьків це просто перехід у старший клас, а от для п’ятих класів – це інколи справжнє випробування!
Дорогі батьки, ваша дитина на порозі змін! Щоб адаптація пройшла успішно й швидко потрібно створити відповідні умови для навчання. І все залежить, звичайно, не тільки від вчителів та адміністрації, а в першу чергу від вас. Адаптаційний період – що це, і як з цим «боротися»? Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.
Проблема адаптації виникає у дитини будь-якого віку, коли вона вперше поступає до дитячого садка або першого класу. Для такої дитини незвичне все: нове приміщення, незнайомі вчителі або учнівський колектив. Змінені звичні умови життя вимагають від учня перебудови раніше сформованого стереотипу поведінки. Така різка зміна усталених форм життя не завжди проходить без утруднень: викликає, насамперед, нервово-психічне напруження, а в деяких учнів супроводжується важкими емоційними переживаннями. У дітей в цей період можуть порушуватися сон, апетит, настрій. В деяких може простежуватися погіршення знань, що в свою чергу призводить до зниження оцінок, але це явище тимчасове. Умовно адаптаційний період можна поділити на три етапи:
- Час ейфорії. Цей період триває перші три тижні. Діти зустрічаються після літніх канікул. У них піднесений настрій, багато вражень, якими вони хочуть поділитися один з одним. Тому всі неузгодженості зазвичай злагоджуються.
- Спад позитивного настрою. Другий етап розтягується теж на два-три тижні. Учні вивчають новий матеріал, позитивний настрій зазвичай знижується. Тому сварити дуже строго за помилки не потрібно.
- Період стабільності. Зазвичай адаптаційний період завершується десь до кінця жовтня. Постійний розклад, розподіл ролей, нові вимоги зрозумілі – це настає період стабільності. І тоді можна зробити висновки, наскільки вдало він пройшов.
 
Що потрібно робити батькам щодо успішного подолання емоційних проблем підлітка, насамперед це:
1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога. 6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.
7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності. 9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі. 10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.
14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.
 
Пам’ятайте! Гармонія в душі і серці у вас і вашої дитини - це запорука кріпкого здоров’я і благополуччя сім’ї.
Ю. Полонська Практичний психолог Решетилівської гімназії імені І.Л. Олійника